“Dah Mencucvk Bahagian Rusuk”- Zamani akan jalani pembedahan


“Dah Mencucvk Bahagian Rusuk”- Zamani akan jalani pembedahan

Peminat-peminat kumpulan otai Slam ni mesti takkan boleh move on dengar lagu-lagu diorang kan?

Walaupun kesemua mereka tak lagi aktif sebagai satu kumpulan, tapi vokalis Slam iaitu Zamani masih lagi mampu menyanyi walaupun keadaan ke$ihatannya meri$aukan peminat.

Terdahulu, Zamani sendiri mengaku1 $edih melihat bentuk fiz1kalnya yang semakin membengk0k ak1bat penyak1t scoli0sis atau tvlang belakang bengk0k yang dihidap1nya.

“Saya tak m4rah bila orang k0ngsi video tersebut. Tapi bila saya tengok balik video tu, barulah saya nampak keadaan sebenarnya saya dan nampak tervk daripada sisi tepi.

LIHAT VIDEO DIBAWAH

Zamani aku1 bahawa kes1hatannya semakin mero$ot malah keadaan b0ngkok semakin tervk apabila dilihat dari bahagian tepi menyebbkan dirinya tekad untuk melakvkan pembed4han dengan $egera.

Penyanyi berusia 51 tahun ini turut memberitahu yang dia tak lagi boleh berdiri dengan teg4k sehingga terpak$a untuk masukkan be$i bagi meny0kong tvlang belakangnya.

“Saya agak r1sau sebab pervt sebelah kanan ini makin lama semakin tiada dag1ng. Dia dah ‘k0song’ dan saya takvt. Sekarang memang sangat $akit sebab dia dah mencucvk bahagian ru$uk.

“Saya nak jalan pun $usah apatah lagi bekerja. Buat masa sekarang saya makan ub4t tahan $akit sebab belum ada ub4t yang dikhaskan untuk scolios1s,” katanya.

Peluang untuk $embuh rendah

Dalam pada itu, Zamani turut meluahkan rasa b1mbang dan takvt untuk melakvkan pembed4han berkeanan kerana peluang untuk $embuh rendah.

“Peluang untuk $embuh itu sangat kecil sebab takvt has1lnya makin tervk.

Saya kena duduk atas kerusi r0da.

Tapi saya tiada pilihan lain dah, saya ingat bila guna cara perubatan tradisi0nal boleh $embuh tapi sekarang tiada pervbahan dan semakin tervk,” katanya.

Lebih mengejvtkan apabila Zamani mended4hkan dirinya telah mengh1dap scoli0sis selama 20 tahun namun baru menyedar1nya pada awal tahun 2015.

Sumber: Ig Meletop / MALAYSIA REPOTER / Koleksi UAI