‘Netizen JanganFitnah Saya’ -WargaEmas Buat SidangMedia Nafi Tunjuk JariTengah Punca KenaPukul


Warga emas menafikan menunjukkan isyarat luc4h kepada seorang penunggang motosikal yang menyebabkan beliau dipvkul di Padang Jawa, baru-baru ini.

Malah Zainoldin Hussain, 61, berkata, beliau tidak pernah memanggil penduduk kampung untuk memvkul pemuda yang berusia 23 tahun itu.

Zainoldin yang seb4k ketika sidang media yang diadakan hari ini menyifatkan segala t0mahan yang dilemparkan warg4net terhadapnya adalah keterl4luan dan sukar diterimanya.

“Tujuan utama saya mengadakan sidang media ini adalah untuk memberi penjelasan mengenai andaian yang tidak tepat pada diri saya, contoh ada yang mengatakan saya dipvkul pasal perempuan, langg4r orang dan beri duit RM200. Saya tidak sanggup lagi baca komen-komen berkenaan, ment4l saya tidak ku4t.

“Saya tidak ada tunjuk isyarat tidak sen0noh saya sudah tua. Saya kena m4lu dengan diri saya dan dengan Tuh4n saya tidak ada buat benda begitu jujur memang tidak ada,” katanya.

Zainoldin berkata demikian ketika sidang media yang diadakan di kediamannya di Kampung Padang Jawa, dekat sini, bagi menjelaskan t0mahan yang dilemparkan terhadapnya dia dipvkul penunggang motosikal tersebut pada Ahad lalu.

Penunggang motosikal tersebut direman selama empat hari bermula Isnin yang lalu dan k3s disiasat di bawah disi4sat di bawah Seksyen 323/506 K4nun Kes3ksaan

Mengimbas kembali kejadian itu, Zainoldin berkata, dia berada di simpang sebelum membelok ke kanan menuju ke Alam Avenue.

Katanya, secara tiba-tiba penunggang motosikal itu menj3rit kepadanya sebelum memvkulnya beberapa kali.

Bimb4ng tentang kesih4tannya selepas menjalani di4lisis sehari sebelum kejadian, Zainoldin berkata, beliau hanya memikirkan untuk memastikan lengan kirinya tidak ced3ra semasa ditvmbuk pemuda itu.

Jelas beliau, ini kerana lengan kirinya merupakan tempat saluran tlub di4lisis dimasukkan setiap kali menerima r4watan.

“Masa nak naik jambatan saya duduk sebelah kanan, saya tidak pasti motor itu sudah ada di belakang saya. Masa itu tiba-tiba saya dengar orang menjerlt sahaja saya tidak pasti apa dia jerlt.

“Jadi saya berhentikan kereta saya sebab saya nak ambil tahu adakah saya l4nggar dia atau dia l4nggar saya, saya nak tengok keadaan kereta saya. Lepas itu dia patah balik melvru ke arah saya, tidak cakap banyak terus ter4jang saya,” tambahnya.

Ekoran kej4dian itu, warga em4s berkenaan ced3ra di muka, bahagian kep4la, mata kiri dan rvsuk.

Meskipun begitu, Zainoldin enggan memanjangkan isv berkenaan dan beliau mengambil pendekatan memaafkan perbuatan penunggang motosikal berkenaan dan menyerahkan kepada pihak berku4sa untuk mengambil tind4kan und4ng-und4ng.

“Saya anggap pemuda itu macam anak saya. Saya sebagai orang tu4 perlu ada rasa kasih say4ng dan orang muda perlu hormat kita. Kalau dia datang pun saya akan maafkan dia dengan ikhl4s,” katanya.

Sementara itu, Pengerusi Pembangunan dan Kesel4matan Kampung Padang Jawa, Mohd Azri Said yang hadir pada sidang media tersebut berharap kej4dian berkenaan tidak akan berulang. – MalaysiaGazette

Ahli keluarga turut melu4hkan rasa kes4l dengan kejadian itu lebih-lebih lagi bapa mereka menghid4p peny4kit kenclng manis dan dar4h tinggi, selain merupakan pes4kit buah pingg4ng yang perlu menjalani raw4tan hem0di4lisis.

“Dalam kej4dian itu, ayah turut mengalami s4kit pada bahagian kep4la, m4ta kiri dan rusvk,” jelas anaknya.

Sumber : newzcare