“Dia Bl0ck Nombor, MaIu Jumpa Pakcik..” – Netlzen Seb4k Lihat Bapa Lni Derita Rindukan Anak2


Bukan mudah untuk seseorang itu men4nggung rasa rindu, lebih-lebih lagi jika insan tersayang sudah ‘hilang’ tanpa khabar berita sekali gus sukar untuk mengawal em0si sehingga meng4lirkan air mata.

Situasi seperti itu terjadi kepada seorang pengguna aplikasi T1kT0k, @muhammadanas_ariqin yang merindui kehadiran anak-anaknya setelah dipercayai sudah tidak menghubungi antara satu sama lain.

Dah tak mampu bertahan, teram4t r1ndu…

Video Player
00:00
00:56

Menerusi video berdurasi hampir seminit yang dikongsi, lelaki sekitar usia 50-an itu menangis apabila mengen4ng n4Sibnya yang ditingg4lkan anak-anak selain mem0hon doa agar mereka dipertemukan kembali.

Difahamkan, dia yang dipercayai menghidap masalah jantung itu sudah cuba melupakan tetapi naluri seorang bapa pasti sukar bagi menerima kenyataan dilakukan anak sendiri seolah-olah tidak mengenang jasa orang tua.

“Aku rindu anak aku, Ya Allah. Kau pertemukanlah aku dengan mereka, apa nasib aku. Aku cuba lupakan tapi tak mampu. Kenapa anak-anak aku sanggup tingg4lkan dan lupakan aku,” katanya yang sudah berpisah dengan isteri.

Sekiranya dilihat berdasarkan p0sting lain, @muhammadanas_ariqin kerap memu4t naik video yang tidak jemu melu4hkan ker1nduan terhadap anak-anaknya walaupun perit untuk ditanggung selama ini.

Tiada siapa yang faham

“Dulu bila waktu sahur atau berbuka selalu anak abah akan call ingat kan abah, jangan lupa makan ubat sekarang sepi hilang semua tu.. Semoga anak abah sihat² ye,” ujarnya.

Meninjau ke ruangan komen, video meraih sejuta tontonan itu menerima ribuan komen netizen yang tersentuh hati melihat situasi dihadapi bapa itu serta menitipkan doa supaya urusannya dipermudahkan Allah SWT.

K0MEN NETIZEN:

Bagaimanapun, tiada kisah atau maklumat lanjut diperoleh mengenai pakcik tersebut. Diharapkan anak-anaknya sedar video dikongsi bapa mereka telah tular dan terbuka hati untuk bertemu antara satu sama lain.